Συνάδελφοι,συναδέλφισες
Για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια, οι εργαζόμενοι στον -πλέον- Όμιλο ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νέο περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες. Απο την
ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Σεπτέμβριο του 2017, μέχρι την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ και την μετατροπή της εταιρείας σε Όμιλο τον Γενάρη του 2020 η αλήθεια είναι ότι έχει κυλήσει "πολύ νερό στο αυλάκι".
Είμαι πεποισμένος ότι το επόμενο διάστημα μας περιμένουν και άλλες εξελίξεις σε εταιρικό περιβάλλον, ιδιαίτερα μετά την δραστηριοποίηση και άλλων σιδηροδρομικών εταιρειών στις εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και την επερχόμενη απελευθέρωση των σιδηροδρομικών επιβατικών μεταφορών στο τέλος του 2020.
Ως εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιμετωπίσαμε,με αλληλεγγύη αλλά και αγωνιστικότητα όποτε κρίθηκε απαραίτητο,όλες τις προκλήσεις και καταφέραμε να διασφαλίσουμε για ΟΛΟΥΣ ένα εργασιακό περιβάλλον όπου κυρίαρχο είναι το αίσθημα ασφάλειας, σε μια περίοδο μάλιστα μεγάλης οικονομικής κρίσης για την χώρα,κρίσης που ακόμα δεν έχει τελειώσει και συνοδεύετε όλα αυτά τα χρόνια με ανατροπές στα εργασιακά συνήθως σε βάρος των συμφερόντων μας (ως εργαζόμενων).
Η διασφάλιση των θέσεων εργασίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων,που επετεύχθη το 2015 χάρη στην προσπάθεια των 2 συνδικάτων μας και για όσο αυτή επιδοτείται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό μέσω των ΥΓΟΣ,ήταν μια τεράστια κατάκτηση που οφείλει και πρέπει να επεκταθεί και στην Σύμβαση που θα υπογραφεί τον Απρίλη για τα επόμενα 10+5 χρόνια.
Με αυτήν την πρόβλεψη αλλά και την καθημερινή δράση των 2 Σωματείων μας, καταφέραμε να αποφύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις που βλέπουμε αυτές τις μέρες σε άλλους χώρους (ΟΤΕ,Τράπεζα Πειραιώς,Ελληνικά Πετρέλαια κτλπ), χώρους όπου υπάρχει τεράστια κερδοφορία σε εταιρικό επίπεδο αλλά δεν βλέπουμε αντίστοιχα θετικές για τους εργαζόμενους εξελίξεις.
Μια συμφωνία που διασφαλίζει το εταιρικό συμφέρον,αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί προσδοκίες στην Ελληνική Κοινωνία για την περαιτέρω ανάπτυξη του σιδηροδρόμου,κυρίως με καλύτερες υπηρεσίες για τον επιβάτη.Ανάπτυξη που πρώτοι οι σιδηροδρομικοί οφείλουμε να επιδιώκουμε και προσδοκίες που και εμείς θα εργαστούμε για να επιβεβαιωθούν.
Συνήθως και σε περίοδο μεγάλων αλλαγών,πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν την καταστροφή να έρχεται και προαναγγέλλουν δύσκολες μέρες για τους εργαζόμενους.
Το 2017 και μετά την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας,οι 600 και πλέον εργαζόμενοι ακούγαμε για τα δεινά που θα ζήσουμε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Κάποιοι εκ των προφητών της καταστροφολογίας, που σήμερα επανέρχονται γιατί νομίζουν ότι βρήκαν πεδίο δράσης, μας ειρωνεύονταν δημόσια,εμάς τους εργαζόμενους, ότι τάχα "πήγαμε¨ να εισπράξουμε το χιλιάρικο των Ιταλών,την ημέρα την υπογραφή της ιδιωτικοποίησης,ημέρα που εμείς απεργούσαμε.
Με αίσθημα αλληλεγγύης και εμπιστοσύνης στα συνδικάτα μας όμως, τους ΔΙΑΨΕΥΣΑΜΕ.
Σε μια δύσκολη πραγματικά περίοδο και μέσα σε ένα δυσμενές περιβάλλον στην χώρα,αντί να κλαίμε για την χαμένη μάχη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση,τα 2 Σωματεία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είδαμε και αξιοποιήσαμε στο έπακρο,τις ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν.
Γιατί σε κάθε νέα μέρα,υπάρχουν δυσκολίες,αλλά υπάρχουν και ευκαιρίες.Αρκεί να έχεις την ικανότητα αλλά και να θέλεις να τις δείς.
Γνωρίζοντας να δίνουμε μάχες και γνωρίζοντας ο ένας τον άλλο χρόνια τώρα,διορθώσαμε τις αδυναμίες μας, αλλά κυρίως αξιοποιήσαμε και την δύναμη μας, την δύναμη των 2 συνδικάτων μας (ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠΕ).
Καταφέραμε έτσι,
- Με την ΣΣΕ του 2018 να διασφαλίσουμε ΟΛΕΣ τις αποδοχές για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους, ενώ το 90% και πλέον των εργαζόμενων στην εταιρεία έλαβε αυξήσεις μετά από 7 χρόνια συνεχών μειώσεων στις τακτικές μας αποδοχές.
- Να διασφαλίσουμε ότι η καταβολή του 13ου και 14ου μισθού θα γίνει στο ακέραιο και όχι με τερτίπια που εφαρμόστηκαν σε άλλες περιπτώσεις ιδιωτικοποιήσεων,όπου το μισθολογικό κόστος των 12 μισθών μετακλήθηκε ισόποσα σε 14.
- Να εντάξουμε στην ΣΣΕ, ΟΛΟΥΣ όσους εργάζονται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να διατηρήσουμε-απίστευτη κατάκτηση στον ιδιωτικό τομέα- την πρόβλεψη για την προστασία έναντι των απολύσεων.
- Να πραγματοποιηθούν προσλήψεις. 82 προσλήψεις νέων μηχανοδηγών, ενώ μετά την πρόσληψη των 70 συναδέλφων στον κλάδο κίνησης -που έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί χτες-συνολικά πάνω απο 150 νέες προσλήψεις με συγκροτημένα δικαιώματα, θα έχουν γίνει στην εταιρεία. Πολύ σημαντικό είναι ότι ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ σε αυτές τις προσλήψεις να δοθεί η ευκαιρία σε παιδιά εργαζομένων να ξεκινήσουν με την σειρά τους την καριέρα τους στον σιδηρόδρομο, αποδεικνύοντας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μια ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.
- Να έχουμε διασφαλίσει την εργασιακή ειρήνη τα τελευταία 2 χρόνια σε εταιρικό περιβάλλον.Ο μέτοχος γνωρίζει τα όρια μας,όπως και εμείς γνωρίζουμε τι θέλουμε και διεκδικούμε.
Το ίδιο οφείλουμε να κάνουμε και με τους συναδέλφους στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ που πλέον εισέρχονται απο χτες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά την συγχώνευση της τεχνικής βάσης και που εδώ και μήνες ακούνε τις σειρήνες της καταστροφολογίας να ηχούν, από τους ίδιους παράγοντες που το 2017 προέβλεπαν δεινά και μόνο για εμάς.
Οφείλουμε να αγκαλιάσουμε και να εντάξουμε ομαλά και ΙΣΟΤΙΜΑ στην οικογένεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους στην τεχνική βάση,συναδέλφους χρόνια πορευόμαστε μαζί,ο ένας δίπλα στον άλλο στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο,ακόμα και αν δεν γνωριζόμαστε προσωπικά με τον καθένα ξεχωριστά.
Οφείλουμε και θα εργαστούμε εντατικά για να ενοποιήσουμε το σύνολο του προσωπικού,με κοινούς όρους και κανόνες και να τους αναλύσουμε το ΟΡΑΜΑ των 2 συνδικάτων για τους εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ της επόμενης δεκαετίας.
Πολλά είναι αυτά που έχουμε σχεδιάσει και θέλουμε να πετύχουμε για ΟΛΟΥΣ.
Ως εκ τούτο,θεωρώ αδιανόητες τις λογικές εκείνων που θέλουν να μας διαχωρίσουν,με όρους συνδικαλιστικών πρακτικών του χτες,ορμώμενοι από ένα συνδικαλιστικό εγωισμό και επειδή δεν έχουν καταλάβει το πολύ απλό.
Ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει.
Κλείνοντας θέλω να ευχηθώ στον κάθε συνάδελφο και στην οικογένεια του, υγεία και δύναμη για τον νέο χρόνο.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Κώστας Γενιδούνιας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου